Alla inlägg under september 2016

Av Batman - 26 september 2016 22:11

det fullkomligt rinner svett från mig på den här bilden ?

Dagens träning:
Knappt en timmes pw med lilltjejen och Bruno. En runda tabata hemma. 20 minuters löpning på bandet. Avslutar med hiit-intervaller. Mör? Jag? Hehe.

Jag har badat, rakat mig och bäddat med rena sängkläder. Jag kommer sova som en liten sessa! Älskar det! Ledig och fri imorgon dessutom. Underbart. Imorgon ska jag ägna mig åt mindfullness genom att kladda i min målarbok för vuxna. Jag kan verkligen rekommendera det, för det sänkte min stressnivå betydligt mer än jag kunde ana. För min del är det verkligen inte bara kroppen som jag försöker få mer hälsosam och vältränad. Det gäller mitt inre och själ också. För jag mår inte jättebra inombords. Jag är full av stress, ångest och tvivel. Det behöver jag jobba på. Just nu bygger jag upp mig själv, förbjuder mig själv att tänka på jobb när jag är ledig, vägrar tänka negativt om mig själv och ägnar energi åt att göra saker som lugnar mig eller som jag tycker är roligt. Jag lär mig säga nej och jag lär mig att den viktigaste personen i mitt liv är jag. Jag räknas också! Jag är lika viktig som vem som helst!
Så... Vare sig det kommer till att säga nej till jobb på min lediga tid FÖR ATT JAG VILL, sex som ger mig lika mycket njutning som för min partner, acceptans och kärlek till min egen kropp, sätta min lycka före någon annans så har jag RÄTT till det. Det är min RÄTT att ta hand om mig själv, ingen annan kan ju göra du åt mig, eller hur? Synd att det tog mig så många år att inse...

Nä vänner! Ungarna sover så jag ska passa på en stund innan läggdags att varva ner och koppla av ?

Av Batman - 25 september 2016 23:13

Helgen har varit fruktansvärd! Sovit helt sjukt dåligt. Vilket resulterar i ett supersug hos mig på eftermiddagen efter jag vaknat. Ja, jag har alltså jobbat natt och det stället till det för mig. Var dessutom lite febrig och hängig fredag och lördag vilket sabbade för mig ännu mer. När jag vaknade idag kände jag mig dock kry så jag sitter i den metaforiska sadeln igen och rider på banan igen efter helgens djupdykning i diket. Gått min powerwalk, kämpat mig igenom ett ordentligt gympass och avslutat med hiit-intervaller.

Helt slut! Kommer kännas gött i kroppen imorgon ;)

Annars har jag umgåtts med min bästaste Ingela på lördag innan jobbet. Jag är så sugen att byta avdelning på jobbet för att få jobba ihop igen. Det är ju så himla viktigt att ha kul på jobbet! På min avdelning är läget så pressat att det liksom överskuggar det som är roligt och kamratligt.

Jag tänker att en lever ju bara en gång, så en måste ju ha kul under tiden. Det sägs ju att livet inte ALLTID kan vara roligt, men bara för det måste en väl inte acceptera tråkigheter? Det är väl bättre att försöka ändra på sin tillvaro och iafl STRÄVA efter ser livet alltid ska vara roligt?

Jaja. Nu ska jag sova och vila min mörbultade kropp.

Av Batman - 22 september 2016 09:13

Bloggade ett tag på min supergamla blogg på blogg.se, men det var inte optimalt. Så... Här är jag igen dårå.

Jag börjar där jag är, struntar i att återberätta sommaren osv. Lika bra att ta det från där jag är just nu ?

För en vecka sen sprang vi stafettlopp, jag och mina lagkamrater. Vi slutade på plats nr 17 av 36 lag och dom 12 första placeringarna var rena herrlag så vi är mycket nöjda!

Med en av mina bästa vänner!
Glada och taggade ?

Det var kul, och jag var faktiskt inte den långsammaste i laget. Alla sprang dock på bra tider! Mycket bra tider!

Annars så har jag anlitat Robin Malmström som pt och är just nu inte i en tuff period av träning och mat. Jag känner att jag mår bra av det. Kroppen när definitivt bättre av att ta bort vissa livsmedel och jag håller på att lära mig att fett... Det är inte så himla farligt. Så länge det är nyttiga fetter så är det bara att köra. Jag har gett mig fan på att jag ska klara dom här 12 veckorna! Banne mig alltså! Fast det är tufft. Särskilt när jag jobbar nätter och vaknar hungrig och sötsugen. Men jag SKA fixa det. Jag KOMMER fixa det

Annars är jag trött... Så himla trött. Jobbar natt den här veckan. Så himla slitigt!
Har skickat in lappen om att jobba 60% nästa år också. Chefen sa att jag skulle få jobba 60% så länge jag ville så jag hoppas jag kan lita på det och få det beviljat. Jag kanske borde börja lära mig att lita på folk. Sluta katastroftänka och ta för givet att människor står för sina ord och handlingar.

Nä, gott folk! Nu ska jag ta med mig min vilda vildeunge och ta en pw. Hoppas det kan pigga upp den här gamla damen!

Ovido - Quiz & Flashcards