Alla inlägg under februari 2016

Av Batman - 25 februari 2016 12:52

Jobbat en hel del extra det senaste. Eller egentligen ända från årsskiftet... Hursom. Det är verkligen jobbigt just nu. Många dåliga patienter, skräckslagna anhöriga och så finns det väl en och annan i personalen som är sisodär. Jag ska vara ledig ända till söndag och jag behöver verkligen det här! Få tänka på annat, pyssla hemma och inte göra nåt särskilt. Jag är så himla känslig dessutom och vissa öden som korsar mitt eget är så hjärtskärande! Funderar på akuten... Då slipper en iafl komma nära och få en relation till sina patienter. Ett tag ska jag stå ut på min avdelning. Kanske vänder det. 


De senaste två nätterna har min lilla lillvärsting haft nattskräck. Vaknat mitt i natten och vrålat. Jag är alltså riktigt trött idag. Hon sover just nu, hoppas på bättre humör när hon vaknar för hon har varit... inte så charmig om jag säger så ;) 

 

Låt er inte luras av detta söta lilla spelevinkansikte! Det är inte en dagsfärsk bild. 

 


Ikväll struntar jag i zumba. Känner att spinning och ett överkroppspass lockar mer. 

  Hehe! Behöver bättra på mina naggande goda muskler. Längtar till våren kommer så jag kan ta tag i löpträningen utomhus igen. i tisdags sprang jag 5,01 km på 34,06. Nej, nej, ingen supertid! Men jag är himla nöjd med detta efter att egentligen inte ha löptränat sen tidig höst och dessutom varit väldigt inaktiv iom sjukdomar och ryggproblem sen typ oktober. Det gick betydligt bättre än jag trott och det sporrar mig! Nu baske mig! Nästa gång är jag under 33 min ;) 


Känner ni av sommarhetsen annars? Strand2016 är ju snart här! Jag känner av pressen att bli sommarfräsch. T om såpass att jag överväger att ägna en stund då och då i solariet. I SOLARIET!!! Jag tycker annars att solarium är ett jävla mäck, som definitivt behöver 18-årsgräns. Men. Här sitter jag nu och skulle himla gärna vilja ha lite, lite färg på kroppen. Känner också att jag vill ha fräschkänslan. Hoppas mitt hår växer en hel del till juni, att hyn ser sådär härligt frisk ut och att min lilla donna låter mig sova på nätterna så jag ger ett sånt där utvilat och friskt intryck. självklart hoppas jag även att mitt slit på gymmet och kamp mot sockret också ska synas... Men jag har kommit lite tillfreds med att jag alltid kommer ha en lite skrynklig mage och små titties om jag inte vill göra nåt åt det rent kirurgiskt. Och det vill jag nog inte. så. Jag hoppas helheten av mig och min persona kommer vara hänförande till säsongen! Och vad spelar då lite skrynkel för roll =) 

Nä, mina vänner. Nu ska jag ta tag i resten av dagen. Glöm inte koppla av i stressen! Puss!

 

 

Av Batman - 23 februari 2016 09:28

Det har varit tomt ett tag. Beror mest på lättja och skrivkramp. 

Efter en hel vintersäsong av förkylning och skit så har det varit knapert med träning och så. Nu är jag dock i full gång igen! 

 

Det är satans skönt! Eftersom jag börjar om från ruta ett med det mesta delar jag för närvarande upp kroppen i två delar, över kropp och underkropp. Målet är att träna detta split 2ggr/vecka vardera, och jag tycker att det funkar ganska bra hittills. Det är mitt sätt, det har funkar bra förr så jag kör så här ett tag nu. Utöver detta så försöker jag få in ett spinningpass och ett zumba. Men va, zumba? Det passas inte min image egentligen, hehe! Men det är utmanande! Jag är riktigt dålig därför är det roligt att försöka få grepp om det, bli bättre och dessutom är det lite skönt med ett avbrott från gymlokalerna. 

Sen är det såklart en hel del kilometrar som avverkas på löpbandet och jag försöket verkligen pressa mig där också. 

Kosten går sådär. Jag har slutat konsumera så satans mycket Pepsi max, kämpar med att lägga ner sockret, och äter minimalt med gluten. Just sockret är svårt. Jag inser att jag är en riktig sockertorsk och måste försöka ha lite mer jävlarannama att stå emot. 


Annars då? Livet rullar på. Jobbet är slitigt och jag har jobbat en hel del extra. Igår blev det ett utbrott av calici på avdelningen, vilket känns mindre spännande. 

På fredag ska jag eventuellt ut på en datenight med 2 tjejer på jobbet. Det skulle vara himla kul! Hoppas det blir av. 


Nåväl! En timme kvar innan minstingen ska till dagis och jag ska dra ett köttigt benpass och springa iafl 5 km. Sen är det jobbet dårå. Fram till 22, hem och sova för art vara på jobbet kl 07 imorgon igen. 

Ha det fint!

 

Ovido - Quiz & Flashcards