Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

Jag älskar den här lediga vardagen!

Av Batman - 17 januari 2017 09:48

Jag njuter verkligen av att vara ledig! Bara inte jobbet ringer och tjatar om att jag ska jobba extra... Varenda gång telefonen ringer knyter det sig i magen. Det är helt sjukt att en har ett jobb där en är orolig över att bli störd när en är just LEDIG. Ibland när jag snubblar över en blogg från nån sjuksköterskestudent som skriver om hur de LÄNGTAR efter att få sin legitimation, som tycker det är så stort det där med att vara sjuksköterska... Som tycker att vården i Sverige är så FANTASTISK, hur de sliter och vänder ut och in på sig själva för att få VG i alla kurser... Då skakar jag på huvudet och tänker vänta bara! Tänk om en enda av mina handledare hade sagt till mig att jag bara kommer vara ett huvud på en schemarad. Att arbetsgivaren skiter fullständigt över hur många VGn du skrapar ihop, för det enda som räknas är hur hårt du kan jobba och hur stor din urinblåsa är. Att som sjuksköterska inse hur jävla lite du betyder trots att du sysslar med att rädda liv. Hur fruktansvärt lite pengar du får för allt slit. Att det finns undersköterskor som tjänar mer än dig, även de som säger "jaaaag vet inte, jag är ingen sjuksköterska. Den kursen gick aldrig jag". När kollegor runt omkring dig brakar och stångar sig blodiga in i den där berömda väggen och ingen kan ersätta mansfallet FÖR DET FINNS INGA SJUKSKÖTERSKOR!!! Det sägs ju ganska ofta... Det där med att det inte saknas sjuksköterskor. Men en sak ska ni ha klart för er... Det är visst en brist! Det spelar ingen roll om vi med tvång tvingar tillbaka svenska sköterskor från Norge, förbjuder alla sköterskor som inte pallat yrket att jobba med något annat, det täcket ändå inte behovet. Jag lovar, det täcket ändå inte behovet. Tycker synd om alla dessa studenter som inte insett allt detta... Jag själv fick världens chock.

Nu gick jag ifrån ämnet lite... Jag älskar som sagt att vara ledig. Väcka Gabriel, äta frukost ihop och prata. Vinka av till skolan, tomta runt en stund tills barn nr 2 vaknar och så gör vi samma procedur. Äter frukost och babblar! Härliga liv!

Och byggarna är så satans snabba! Herregud vad vårt utbygge går undan! Heeelt galet! Nu är det vara en ny bil som fattas så kommer allt kännas super!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Batman - 12 februari 2017 15:06

Herregud! Ska det aldrig vända?! När jag tänkte att nu... Nu är jag på väg upp på banan igen så fick jag vinterkräksjukan. Fy fan vad dåligt jag mått! Jag är helt slut. Nu bara MÅSTE saker och ting vända? Och den där jävla bilen... Nä, den funkar...

Av Batman - 11 februari 2017 11:22

Kom igång så jävla bra med träningen! Och då får jag influensan.... Sen blev issy magsjuk igår natt och spydde och spydde och SPYDDE. Idag känner jag att jag nog klarar av en promenad. Helst skulle jag vilja göra det precis just nu när solen skiner o...

Av Batman - 3 februari 2017 21:34

Sjukskriven idag tom 12/2. Stress och sömnbrist. Kom inte upp ur sängen i måndags eller tisdags. I onsdags tog jag 2 halvdana löprundor, gårdagen minns jag inte och idag har jag alltså fått sjukskrivning. Bröt ihop, herr sambo fick ringa till min che...

Av Batman - 30 januari 2017 08:31


Brrrr! Vaknade upp till 14,6 grader i huset. Trodde jag skulle få en freezing hjärtinfarkt! Efter lite pillande på värmepannan och en laddning ved i köksspisen så har det lyckats krypa upp till 20. Gabriel och jag gick upp, käkade frukost och sen g...

Av Batman - 28 januari 2017 17:15


Efter en vecka av grav hypokondri så tror jag att jag att jag är på bättringsvägen. Jag har nog ingen cancer, depression, sköldkörtelsjukdom, blödande tarm eller något annat. Möjligtvis järnbrist, men det har jag köpt blutsaft för. Det där med hypo...

Ovido - Quiz & Flashcards