Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Batman - 5 januari 2017 18:53

Hej kompis. Hoppas du har en lugn och skön kväll. Jag har överlevt en väldigt jobbig natt på jobbet... Fy fan. Sovit några timmar och tanken var att ta en pw idag, men gårdagens legday satte verkligen spår, haha! Framsida lår är tveklöst värst, sen kommer rumpan. Kan knappt gå! Trodde baksida lår och rumpan skulle ta mer, men det blev alltså framsidan. Och rumpan gör för all del tillräckligt ont ;) magen är också helt sjukt öm efter magträningen. Har så himla dålig fantasi vad gäller magträning. Vill tipsa er om appen "styrkeprogrammet". Väldigt bra när en har svårt att komma på övningar eller vill testa nåt nytt utöver en egna favoriter! Bra videos hur en ska göra på varje övning och en beskrivning. Kolla in! Gratis och jag tycker den ger tips och idéer!

Men alltså. En vilodag idag och det känns helt okej. Jag är så jäkla trött och frusen och en överdrivet stor procent av min kropp gör så ont att jag knappt kan röra mig utan att det känns som om benen ska sprängas!
Ätit en god och väldigt enkel kålsallad med oumoph! nu ikväll. Jag älskar oumoph som köttsubstitut. Eller vad sägs om 0,5 gram fett, 0 gram kolhydrater och 17 gram protein per 100 gram. Bra konsistens och utan att någon levande varelse tagit skada. Betydligt bättre för miljön också. Nu är ju proteinhetsen så jävla överdrivet, vilket jag önskar att jag fattat för många år sedan. Jag var livrädd för ALLT som hade med kolhydrater att göra och levde i perioder bara på kvarg och proteinshake. Nu är jag så glad över att jag släppt det där med att räkna macros. Så dumt! Men i alla fall. Inget annat substitut är så bra sammansatt som oumoph. Vad jag vet vill säga. Och vill en ha i ett ganska kalorifattigt, men proteinrikt "kött" som dessutom smakar gott så tycker jag oumoph är absolut bäst!

Yum, Yum!


Tillbaka till ledigheten. Nu ska jag vara ledig i 2 veckor! Ska bli så skönt att vila, träna, äta bra och umgås med mina ungar. Och sambo. Jag var så otaggad igår.

Men jag överlevde och ska nu bara återhämta mig. Jag behöver det så mycket! Nä, vänner! Nu ska jag elda i min vedspis och räkna ner till jag får gå och lägga mig igen!

Ovido - Quiz & Flashcards