Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Batman - 13 januari 2017 08:12

Tänk va. Mitten på januari redan. Det är ju inte klokt. Ska plocka bort ljusstakar idag, annars har jag städat undan julen för en vecka sen typ.
Men iallafall. Fredagen den 13:e. Med tanke på att min otur var igår så tror jag föga på sen här otursdagen. Postnord har slarvat bort min beställning på 20 kg hundmat. Jag blir vansinnig! Ska ringa de jävlarna sen. Hur kan 20 kg, TJUGO!!!! bara försvinna?

Blev ingen promenad igår. När herr sambo behagade komma hem vid 17-tiden var jag helt slut. Gråtmild och helt färdig. Städade precis hela dagen igår, det kanske tog mer på krafterna än jag kaxigt trott. Idag ömmar halsen och det känns som ansiktet liksom brinner. HOPPAS jag blir frisk snart. Jag har sånt springsug. Längtar till varmare väder och ljusare kvällar, då jäklar ska ni få se på löprekord efter löprekord!

från i somras, motivationen var på topp och jag slapp tänka på att inte halka på isfläckar

Men först ska jag bli frisk.
Just nu ligger jag bredvid min morgontrötta madame och ser skittv på surfisen. Så jäkla mysigt. Hon hjälpte till så himla bra igår. Städade och städade. Det tog naturligtvis en evighet längre att göra klart men jag tycker det är väldigt viktigt att låta sina barn vara med. Uppmuntra och umgås. Tror trygga och självsäkra barn uppfostras så. Tänk att bara säga, nej jag gör det själv så det blir klart nån gång. Du FÅR INTE. Det blir bättre om jag gör det. Du KAN INTE
Nä! Det tycker jag är dålig uppfostran. Bättre att säga hur mycket en som förälder uppskattar sina barn!

Nä, hörrni. Nu ska jag fortsätta ligga här i sängen och powermysa innan jag tar tag i den där med den försvunna hundmaten.

Ovido - Quiz & Flashcards