Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Batman - 9 januari 2017 22:53

På gårdagens spinning så briljerade jag. Jag hade högst procentuell ansträngning av samtliga deltagare och högst poäng (meps). jag var på topp. Topp, I tell ya! Idag... Idag kunde jag inte ens sitta på cykeln utan att känna hur jäkla ont det gjorde i arslet. Typ som om jag inte skulle ha ett uns fett på rumpan som stötdämpning mot sadeln. Jag plågade mig igenom 36 minuter högintensiv spinning och önskade att jag insett mina begränsningar innan jag satte mig på den där satans cykeln... Lustigt ändå va? Hur olika det kan gå på olika dagar. Jag var naturligtvis inte bäst! Dock inte sämst heller så jag får väl vara nöjd ändå. Igår ville jag bara bäst. Jag ville ha högst poäng. Idag skulle jag inte ha kämpat för att vara bland toppskiktet om så en bil stod som någon slags vinst.
Förutom spinningen så körde jag 10 min löpning på bandet och körde armar. 100 reps på 3 övningar. Det gav ju resultat på benen så jag tänker att jag kan testa denna lilla egensnickrade och antagligen dumförklarande upplägg. Det beror mycket på att jag känner att det bränner ordentligt i musklerna och jag får gå ur comfy zon och ta i. Det beror också lite på att jag är lat och fantasilös. Som med armarna... Kanske räcker det om jag kör skiten ur dem på några få övningar istället för att hitta på en massa för att få gjort mina 4 x 12 och känna att jag "gjort det jag ska". Jag har inte den blekaste aning om mitt nya sätt är bättre eller sämre i jämförelse mot hur jag brukar träna. Det återstår att se! Och det ska bli spännande.

Jag försöker ju sluta med det där med sockret... Jag är så sjukt sugen. Jämt! För vissa verkar det vara en plåga några dagar och sen är det över. Och att om de tar en godisbit efter den där "avgiftningsfasen" så inser de att godis är sjuuuukt överskattat. Mitt sug är konstant och blir inte ett dugg bättre. Och idag kunde jag inte hålla mig utan åt 2 marianne. Jag dog. Det var som att ta emot nektar från en ängel.

Nu ska jag iafl sova. Jag är galet trött!

Ovido - Quiz & Flashcards