Alla inlägg under september 2015

Av Batman - 30 september 2015 14:21

Beställde hem 2 nya träningsthigts från sportamore för nån dag sen och idag kom dom! Superaköna, tunna men absolut inte genomskinliga och troskanten syns förvisso, men ytterst marginellt om en jämför med andra modeller.

Med mina oinvigda träningsskor också :) blev lite besviken över färgen på den korta varianten. Undrar om jag tryckte i fel för blå och orange är verkligen inte jag! Men komforten går före så jag behåller. Märket är karitraa och nu har jag förvisso inte invigt än. Meeeen... Det känns som nya favoriter :) idag är jag 90% frisk, men jag vågar inte ta ut mig. Vill vara 100 och hoppas på att det blir imorn! Behöver hämta energi och behöver få komma igång med mitt projekt! Känner mig sååååå jävla taggad på det här! Blod, svett och mer svett.

Nåja! Har ätit en stabil lunch, kycklingfilé, sallad, rödlök, paprika, keso, ett ägg, två äggvitor. Proppmätt! Kommer stå mig länge på det.

Ätit halva innan jag kom på att jag skulle göra som alla andra och visa min tillintetsägande mat ;) känner att jag inte har tid eller lust att äta så förbannat ofta som rekommenderas. Tänker 2 stora mål och en kvällis med en burk kvarg. Jag är mer för att äta mycket och sällan, vara mätt liksom.

Nåja. Nu ska jag fortsätta i det här hemmet. Min fröken är precis lika sur och grinig som igår, min unge man är trött och seg och jag är detsamma. Är redan lite galen på höga tjut av missnöje. Lite snurrig av rengöringsmedel dessutom.

Av Batman - 30 september 2015 10:12

Full rulle! Ringt mitt nya jobb och bokat tid för möte. Tagit hand om rentvätt, slängt i en ny maskin. Städa köket, skjutsat mina barn till skola och dagis. Hämtat efter dagis då fröken bara var där en timme idag för fotografering och småplockat. Nu kör jag paus framför första klassens skräptv i min rätt trivsamma soffa. I vår tv-hörna spenderar vi mest kvalitetstid som familj faktiskt. Här kramas vi, myser, slöpratar och bara umgås.

Hehe! vi har (läs jag) thing för filtar. Älskar mina ljusslingor som går i trivsamt gammelrosa :) jag har en ganska schizofren stil. Orientalisk möter lite chabby och det blir pannkaka. Önskar jag också hade den där homestylingådran som så många runt mig har! Jaja. Den estetiska hunden på soffan gör iafl halva grejen ;) och för att vara rättvis får jag visa min andra estetiska hund i hörnet.

Och när jag ändå är i farten kan jag visa själva tvvrån. Den nakna som behöver fixas.

Tänker en hylla över tvn och nån klängväxt.


Jaja! Det blev en liten spontanvisning av mitt hem :)
Pöss hejje!

Av Batman - 29 september 2015 09:36

Dom flesta av mina vänner och bekanta hatar måndagar. Jag hatar tisdagar... Tisdagar händer allt skit, veckans trååååkigaste dag och så jävla allmänt aptrist!
Min lilla lillvärsting är på sitt allra värsta humör och har redan, trots att dagen knappt börjat gjort mig galen vid ett flertal tillfällen.

Mina äckliga jävla katter har också retat gallfeber på mig. Bajskatter.

Nåja. Halsen ömmar som fan, annars känner jag mig nästintill återställd. Dock ingen träning. Såklart. Suger det också! Jag är så taggad! Dock har jag kommit fram till att jag förmodligen behöver öka på Takten lite på gymmet. Eller... Tiden. Jag är så väldig inställd på att nu... Nu JÄVLAR! Så. Jag har bestämt mig för att öka seten. 5 set, reps beroende på övning. Tills jag inte orkar mer helt enkelt. Och jag kommer satsa mer hiit på löpbandet efter träningspasset. 30 sek sprint, 30 sek vila. 10 min, borde göra susen. DOCK! En ska ALDRIG glömma att kvaliteten är betydligt viktigare än kvantiteten. Det är ingen idé att stå och mosa gym utan mening. Och maten. Har knappt ätit nån mar öht, utan mest tagit en godisbit var 30e min. Inte ok! Känner av min mage och att den är lite inflammerad. Nu tar vi ett steg tillbaka och gör det på riktigt! En är ju inte mer än bara människa! Och är en sjuk... Det är svårt att styra då.
Har tröstat mig i min träningstorka med att köpa nya träningsthigts trots att jag egentligen inte behöver det. Behövde trösta mig lite... Hehe!

Av Batman - 28 september 2015 08:04

Förra helgen var Gabriel sjuk. Den här var issy helt utslagen i hög feber och igår blev jag så sjuk att jag trodde jag skulle dö! Lika hög feber som lillvärsting, matlukt gjorde mig äckligt illamående och min onda virusdrabbade hals dog när jag tillslut kräktes. Fy fan vad vidrigt det är! Att svettas floder samtidigt som en fryser.
Så det var den helgen det! Och nästa jobbar jag. Kul... Om en helgjobbar hela Helger kan en relatera till hur enormt viktiga dom är! Lite heliga liksom.
Tur jag aldrig tränade i lördags iafl! Tur! Köpte dock nya gymskor som jag är grymt nöjd med! Jättesnygga! Köpte också två par "vanliga" skor också. Menmen... Just nu är det väl bara att rida ut den här sjukan innan jag kan använda dom. Rastlösheten kryper i mig!
Nu får den bli en film under täcket och hoppas den här dagen går rätt smärtfritt.

Av Batman - 26 september 2015 09:31

Aj. Aj. AJ. Mina ben gör så jävla ont. Träningsvärk från helvetet. Kan knappt gå, toabesöken är en plåga och jag liksom tar mig fram som om benen vore gjorda av trä.
Vet inte hur jag ska göra med gymbesök idag. Har inte sovit ordentligt på typ en vecka. Issy har fått hög feber och har således härjat hela natten. Stackarn... Glödhet och gnäller för minsta lilla. Kanske bättre med en ordentlig (men stapplande) pw istället. Så får Mr Dogge sitt också.
Vägde mig igår. Känner mig nöjd! Hade faktiskt ingen direkt målvikt för gårdagens invägning men jag kände mig helt tillfreds med siffrorna. Fuskade med lite godis och salta pinnar igår. Inga supermängder, men idag känner jag mig lite uppblåst. Känner dock att det är ok att fuska lite. Nästa helg är jobbhelg så jag tror inte jag kommer ha behov av fusk nästa helg. Tycker inte det känns så jobbigt att vara strikt idag igen.

Igår åkte vi en snabbis på konstnatten. Issy är ju som tidigare nämt febrig och gejb var allmänt anti. Lite mysigt att åka bil tyckte han dock :)

Ormar i träden var ju lite spännande ändå... Tom för en sur 8-åring ;)

Hä! Nu får vi se vad jag tar mig för. Skulle kännas bra med ett kortpass och träna magen. Kanske axlarna... Mina två stora problemområden...

Av Batman - 25 september 2015 17:15

Pju! Helt öm i kropp och för all del knopp. Handlat på maxi för 2000 spänn, lite smink och ny tröja på hm. Fryst in en massa, och sen chilla en stund i soffan med herr hund på mig.

Fick barnvakt av min mormor och trots att jag är seg så fick jag till ett riktigt bra ryggpass! Känner mig nöjd! Sved ordentligt. Körde mest på känsla körde så många reps tills jag inte orkade och vågade öka på en del på vikterna.
Resten av fredagen består i ett dopp i badkaret, mat, och åka omkring och kolla konst. Får väl vara en godkänd dag och ett fint avslut på veckans heligaste dag :)
Trevlig helg kompisar!

Av Batman - 25 september 2015 08:39

Nu ska jag och min lilla härjapa som blivit sjuk åka och shoppa! Äntligen rullar dom parras in, som jag längtat.
Nä, nu blir det till att svepa av det värsta hemma, slurpa sista kaffe kopparna sen dra!
Härlig helg mina vänner!

Av Batman - 24 september 2015 21:07

Nu är det helg, banne mig!
Har tränat asset och låren. Fick aldrig nån träningsvärk från senaste benpasset så nu har jag gett järnet! Pust och stånk och aj! Blir förvånad om inte rumpan kommer kännas ordentligt imorn.

Ursäkta den stökiga bakgrunden, fokusera gärna på andra delar av bilden :) det där är iafl mitt ass i februari. Inte särskilt bullig, kanske inte i klass med en skrytig instabild. Dock stenhård! Och thight! Älskade den där rumpan och jag det är faktiskt den som är målet. Vill tillbaka! Häftigt att ha sig själv som inspirationsbilder, det hör ju inge till vanligheterna.
Tyvärr... Vi alla borde bli bättre på att uppskatta våra egna förmågor och inse att johorå! Vi är små superhjältar allihop :)

Annars då? Bruno är mitt i sin antibiotikakur och hans böld som vi sökte vård för från början har blivit bättre, däremot har en ny vuxit.
Jag vill boka tid för tatuering, shoppa nya grejer till hemmet, bli brun och få äta godis. Helst banankolor! Ååååh... Banankolor. Dock så ska jag hålla mig. No, nu sugar!
Imorn ska vi åka på konstnatten och ha det mysigt i bilen hela familjen medan vi åker omkring och tittar på konst!

Ovido - Quiz & Flashcards