Alla inlägg den 20 september 2015

Av Batman - 20 september 2015 20:07

Aaaaah! Ett känna-på-pass som nog ändå kommer ge min 5kg tyngre kropp sen i våras ordentligt med träningsvärk.

Så! Hur var upplägget då?
15 min crosstrainer och sen 35 min rygg, axlar och triceps. Tungt. Svettigt. Äntligen! Äntligen har jag lust att ta ut mig och ta i! 35 min låter kanske inte särskilt mycket, men jag har inte tittat åt en hantel på månader. Tyckte det var helt okej för ett spontanpass :)
Avslutade det hela med 10 min snabb löpning. Nöjd!
Och nu har jag badat, skrubbat mig och käkat dagens sista måltid som bestod av exakt 196 gram kyckling och 4 buketter broccoli. ännu mer nöjd!

Ska ta en kvällspromenad med doggsen strax sen krypa ner och känna hur musklerna växer ;)

Av Batman - 20 september 2015 14:10

Dagens lunch!

Sallad, en halv gul paprika, 75 gram skalade räkor, ett helt ägg, en äggvita och på det en klick currysås gjort på turkyoghurt, rivet äpple, curry och en klick ketchup. Yuuuum!

Eftersom jag har svårt att känna mättnad så är det bästa för just mig att käka mycket proteiner och livsmedel med lågt GI. Det sånt som sätter igång mättnadshormonet vilket jag har låga värden av. Jag är en frossare av stora mått! När jag väl börjar äta så är det svårt att sluta.

För att förenkla det hela så skulle en kunna säga att jag numera äter enligt GI. Fast eftersom jag tycker det är rätt jobbigt att hålla reda på GI-poäng osv så skulle en väl kunna säga att jag käkar mint 2 gram/ kg kroppsvikt och 100% glutenfritt. Jag har ätit på detta sätt egentligen hela tiden MEN... Fuskat titt som tätt. Älskar bröd! Och sötsaker som alla andra :) dock så satsar jag ju wolverine till jul (hehe, satsa stort säger en väl) så får jag väl skärpa mig!

Annars har jag prommat med doggsen, min Lilltjej och mamma, åkt ner och försökt få bli medlem men dom har tydligen inte bemanning förrän 16 så jag får väl göra ett nytt försök då... Sen vill jag faaaan komma igång!

Ovido - Quiz & Flashcards