Alla inlägg den 29 december 2016

Av Batman - 29 december 2016 20:40

De flesta jag känner är rätt anti nyårslöften. Jag tycker det är en utmärkt idé att lova sig själv diverse. Oftast om att göra bättre och hålls inte löftena så är det brist på karaktär.

I år lovar jag att dyrka min kropp. Jag tänker tänker ge den näring och styrka. Jag lovar att ta mitt ansvar för miljön. Veganism är en bra början på båda löftena. Och jag tänker sluta konsumera så idiotiskt som jag ändå gör. Vi behöver mycket nytt till vårt utbygge, men förutom kyl och frys så borde så gott som allt gå att fixa begagnat. Kanske även vitvarorna... Vi får se. Herregud, folk köper ju ny inredning hela tiden! Det är egentligen helt sjukt hur vi människor tar så lätt på att hela tiden kunna byta ut saker bara för att liksom. Jag vill inte bidra med köphysteterin, jag vill bidra till en värld som kommer finnas kvar för mina barnbarn istället. Jag vill att vi i norden ska ha vintrar och somrar. Därför kan jag omöjligt vara med i den sjuka mentalitet som råder omkring oss. Vi måste vara mer tacksamma över det vi har istället för att sukta efter det vi inte har!

Jag lovar att jag ska värdesätta min familj mer. Njuta mer av att umgås med den. Andas in stunderna när hela familjen är tillsammans och vara lycklig i stunden. Jag är en kick-ass-mamma, men jag ska sträva efter att vara bäst i hela världen.

Jag ska lära mig att säga nej.

Jag ska göra allt jag kan för att bidra till en bättre planet, bojkotta ALLT som skadar andra levande varelser.

Jag lovar att jag ska se till att det här kommer bli mitt bästa år hittills!


Ovido - Quiz & Flashcards