Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Batman - 8 mars 2016 09:55

Jobbat hela helgen och igår. Idag ledig. Skönt! Det blir mest en massa trökig städning och fix. Det måste ju också göras...  

Jag har en liten... Jag vet inte... Beef.. Intressekonflikt... Nåt? Hur ska jag lösa detta? Det är personkemin som definitivt inte stämmer, personen i fråga gillar att trycka ner mig för att själv se bättre ut, bakslug och så jävla passivt aggressiv att om en slår upp just det uttrycker pryder hens porträtt hela uppslaget. Jag tänker mycket på det där. Jag vill vinna den fighten. Så...

 

Det får bli taktiken. Inte alls så lätt att praktisera som en kam tro. Men! Först och främst; vad retar en hater mer än att vara glad, lycklig och omtyckt? Att det dessutom är omöjligt att få mig att surna till och tappa humöret lär ju bara reta upp. Jag vinner. Hehe! Att bara vara snäll hjälper inte. Det behövs finess! Det är synd om hen som mår så dåligt att hen måste hävda sig på det viset, som inte har nåt bättre för sig än att försöka göra livet surt för mig. Stackars, stackars hen! Så svag... Så liten som människa. Alltså. Svälj inte le inte för att! Låt ingen trycka ner dig i skorna. Klappa på huvudet och visa medlidande istället. Hen kommer inte åt! Jag tänker inte göra mig till, men jag kommer bemöta personen med en positiv attityd. Jag är bättre som människa, för jag är stor. Jag har ett rikt liv med mycket mening. En liten människa kan inte komma åt mig! Hen ska INTE få mig att brusa upp. Bring it on bara! Du kommer inte åt mig!

Ovido - Quiz & Flashcards