Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Batman - 11 juni 2016 23:08

Så har jag kommit hem från satans jobbet. Jag är så trött på det. Känner mig totalt värdelös, har ställts inför ett par etiska dilemman och gått på mina värderingar och magkänsla och känner nu ett tvivel över mig själv.missuppfattade en grej under rapporten, rättade till problemet men känner ändå att jag fick lite väl mycket kritik över den grejen och mår nu ganska dåligt. Upptäckte dessutom att jag fått en tvångsnatt tilldelat efter semesterperioden. Jag hatar att jobba nätter. Ändå var jag schysst och la 15 stycken på 10 veckor. Så lägger dom ytterligare en på mig. Fredag till lördag dessutom. Jag ska sluta vara snäll. Det räcker nu. Nästa period lägger jag fan inte en enda. Det är bra nu. Jag orkar inte mer. Vilka andra yrken går en ideligen och känner magont hemma för? Det är bra nu. För guds skull! Tänk en och två gånger innan ni får för er att bli sjuksköterskor. Var beredd på ständig stress, för lite betalt och inget som helst tack när ni ställer upp. Var beredd på död och missär, händelser som sätter djupa spår och som inte blir bearbetade.
Imorgon går jag till jobbet, spottar upp mig och gör mitt bästa. Sen skiter jag i det.

trött vardagshjälte som borde ha mer betalt

Av Batman - 11 juni 2016 13:01

Tog en härlig sovmorgon, långfrukost med kaffe och kokoskvarg med färska jordgubbar. Alltså, det är ju så GOTT! jag skulle kunna leva på det i veckor. Sen drog jag ut på en liten löprunda, med betoning på liten. Dryga 2 km bara och jag kom inte ens upp i 9km/h. Men det gör inte så mycket, inte idag. Tycker att det för med att träna in tekniken känns viktigare just nu. Ska vila några dagar från löpningen och göra en ordentlig runda på onsdag kanske.

Nåväl. Just nu slappar jag bara med min lilla lillvärsting, andas in hennes magiska doft och pussar hennes mjuka hår. Underbart!

Om dryga timmen ska jag till jobbet och slava. Imorgon också, sen har jag 2 hela lediga veckor! Halleluja! Ska bli så SKÖNT. en liten försmak av semestern. Alltså dessa sommrar på sjukhuset... Helt galna. Det är helt galet att jobba som sjuksköterska året om, men stressen under sommaren går liksom inte att få folk att förstå. Det är GALET! Det är prostitution. Här sliter jag arslet av mig, vänder ut och in på mig själv för att se till så alla kan få den vård de behöver. Jag gör dubbelpass på dubbelpass och tjänar kanske 300 extra. Brutto naturligtvis... Vad får jag för det? Utom 300kr brutto då. Ingenting. Har jag än gång sagt ok till att jobba dubbelt så har jag hamnat i det facket. Säger jag nej blir jag överöst av dåligt samvete. Alla andra jobbar ju häcken av sig... Du jobbar bara deltid, nån gång extra gör väl inget. Det finns ingen annan än du som kan ta det här passet. Osv osv. Men jag har börjat stå på mig. Jag orkar faktiskt inte mer än vad jag redan gör. Och sommaren på det... Det gör allt 7 resor värre.

Nä, du fixa matlåda, dra en maskin tvätt. Kanske en köpp med det svarta guldet och sen är det väl bara att dra till min hallick.

Ovido - Quiz & Flashcards