Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Lillördag

Av Batman - 22 juni 2016 13:33

Åh. Här är vi sjuka och jävliga. Näsorna rinner och vi hostar i kör. Jag har dessutom halsont from hell.
Men, men. Det kanske är bra med lite träningspaus så en får upp lågan igen! Jag är sugen nu! Riktigt sugen och det har jag inte varit de senaste veckorna. Det är väl en av få fördelar med sjuka! Att en blir så motiverad att komma igång igen. Tror ganska många känner så.

Imorgon blir en rätt fullspäckad dag. Sonen ska ta emot kandidaten som han knipigt under simskolan! Va, 8 år och en bra bit in att ta järnmagistern! Tycker det är fullt legitimt att vara äckligt stolt över sin avkomma då ?
Sen ska jag kasta mig i bilen och prata om stress och arbetssituationen hos en terapeut. Det blir nog bra. Kan jag spy galla över hur förbannat jävla jobbigt livet som sjuksköterska är. Jag har sån jobbångest. För väl se vad som sägs. Helt klart är att jag nog behöver få reflektera och bearbeta situationen. Jag misstänker att jag ligger i riskzonen för utbrändhet och sånt behöver vi tala öppet om. Det är ingen skam i det! Det är bara jäkla sorgligt att det ska behöva gå så långt. För mig är det som är mest tilltagande minnet och humöret. Jag minns sällan vad jag gjort på min arbetsdag. "gav jag verkligen antibiotikan? Stängde jag kranen till cvkn? Drog jag upp sänggrinden till den dementa tanten som ramlar och slår sig?" etc. Jag har kort stubin hemma, på jobbet har jag börjat bli snäsig bland kollegorna. Och så har jag oerhört svårt att varva ner när jag kommer hem.det är definitivt inte nyttigt! Hemma måste få vara hemma och en frizon från jobbet. Nåja, vi får se vad som sägs.

Min hund när bättre, fick diagnos uvi och antibiotika för detta. Och mitt hem blev ordentligt mycket finare efter helgen.
Nu ska jag slappa en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Batman - 12 februari 2017 15:06

Herregud! Ska det aldrig vända?! När jag tänkte att nu... Nu är jag på väg upp på banan igen så fick jag vinterkräksjukan. Fy fan vad dåligt jag mått! Jag är helt slut. Nu bara MÅSTE saker och ting vända? Och den där jävla bilen... Nä, den funkar...

Av Batman - 11 februari 2017 11:22

Kom igång så jävla bra med träningen! Och då får jag influensan.... Sen blev issy magsjuk igår natt och spydde och spydde och SPYDDE. Idag känner jag att jag nog klarar av en promenad. Helst skulle jag vilja göra det precis just nu när solen skiner o...

Av Batman - 3 februari 2017 21:34

Sjukskriven idag tom 12/2. Stress och sömnbrist. Kom inte upp ur sängen i måndags eller tisdags. I onsdags tog jag 2 halvdana löprundor, gårdagen minns jag inte och idag har jag alltså fått sjukskrivning. Bröt ihop, herr sambo fick ringa till min che...

Av Batman - 30 januari 2017 08:31


Brrrr! Vaknade upp till 14,6 grader i huset. Trodde jag skulle få en freezing hjärtinfarkt! Efter lite pillande på värmepannan och en laddning ved i köksspisen så har det lyckats krypa upp till 20. Gabriel och jag gick upp, käkade frukost och sen g...

Av Batman - 28 januari 2017 17:15


Efter en vecka av grav hypokondri så tror jag att jag att jag är på bättringsvägen. Jag har nog ingen cancer, depression, sköldkörtelsjukdom, blödande tarm eller något annat. Möjligtvis järnbrist, men det har jag köpt blutsaft för. Det där med hypo...

Ovido - Quiz & Flashcards