Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Batman - 11 oktober 2016 20:06

Sussie fixade sin operation galant. Plånkan ligger som förutspått på intensiven, men den kommer nog klara livhanken ;)
Huvudsaken är ju att Sveriges egna rottweiler-fralla mår bra. Tuff och nästintill opåverkad fick jag tillbaka henne.

Lite gnäll och självömkan inatt, men det tycker jag gött hon kan kosta på sig. Det var ju en stor operation och jag klappade om henne tills hon somnade.


Jag själv har jobbat dagtid för första gången på läääänge. Och gud vilken jobbig dag. Inget förmiddagsfika och ingen lunch. Jag jobbade verkligen järnet med blododlingar, prover, dropp, mediciner och annat. Var helt slut när jag kom hem. Känner inte av någon sjuka så jag tänkte ta mig en ordentlig pw med hund nr 2 men nä... Jag orkar verkligen inte! Mentalt och fysiskt dränerad. Jag har lagt mig i planläge i soffan och fantiserar om god mat och ännu godare efterrätter... Jag försöker verkligen släppa alla jobbiga tankar på det viset. Vad jag eventuellt har missat på jobbet, stressen och pressen och allt det där. Jag är en orolig själ! Hittar ofta saker att oroa mig över. Inte bara jobbrelaterat. Idag har jag lite ångest över vårt tilltänkta utbygge. Tänk om grannarna motsätter sig bara för att? Inte för att det finns skäl, det kommer inte störa dom på något vis, men ändå. Tänk om! Och tänk om grunden inte kommer hinna gjutas innan årsskiftet bara för att bygglovet drar ut så på tiden och den summan inte kan deklareras som årets rot-avdrag? Tänk om kommunen säger nej? Måste vi överväga att flytta då? Tänk om framtida blogginlägg om golvläggning och tapetsering inte kommer hända? Jag får lust att slå mig själv lite. Varför måste jag katastroftänka så... Du finns ju verkligen ingen anledning!
Så... Skickade ut herr sambo på den där hundprommen istället och fantiserar om mat. Bättre alternativ än att ligga i fosterställning med ångest om precis allt och inget, tycker ni inte?

Imorgon tänker jag dock komma tillbaka med bravur. En ordentlig morgonpw, och några km på bandet avslutat med ett hiit och, om jag har tid innan jag behöver dra till jobbet, lite tabata hemma. Ganska intensiv träningsdag men jag gillar att gå ut hårt efter flera dagars uppehåll ? jag är ju den typen, allt eller inget. Och nu är jag sugen på att dra igång igen! Verkligen! Jag ska bara låta den här dagen passera, slökolla netflix och fortsätta mina fantasier om kladdkakor och thaimat.

det osminkade, trötta och slitna anletet. Det går inte alltid att vara på topp!

Ovido - Quiz & Flashcards