Alla inlägg den 20 oktober 2016

Av Batman - 20 oktober 2016 13:12

Alltså vilken bra löprunda jag gjorde idag! Absolut inte den snabbaste, en ganska långsam faktiskt. 5,5 km ute i regn och rusk med vått underlag. Men det KÄNDES så satans bra! Pigga ben och kondition som orkade tuffa på. Hade lätt kunnat springa ett tag till, men fix inför kvällsjobb satte käppar i det hjulet. Det kändes så lekande lätt att jag bestämt mig för att anta en utmaning till mig själv! Jag tänker from idag springa varje dag i 40 dagar. Idén har jag snott från en artikel jag faktiskt läste så sent som idag om en kvinna som sprungit varje dag i 99 dagar. Jag börjar med 40. Helst utomhus, men vid allt för hårt väder så får löpbandet vara okej. Nu till helgen jobbar jag natt och just nätterna kommer vara en jävla utmaning! Jag brukar vara som en zombie dagarna jag jobbar nätter.
Men iafl. Reglerna är enkla. Minst 1 km, max finns inte. En endaste kilometer fixar jag även under nattjobb.

Precis hemkommen och väntar på att misosoppan ska kokas upp.

Annars då? Jag har en rotfylld tand som jävlas med mig. Det kommer en isande värk då och då, utan någon särskild anledning. Det lugnar ner sig när jag tuggar tuggummi, men emellanåt gör det riktigt ont! Så störigt! Kommer säkert få lägga i ny fyllning och betala en jävla massa för att käftis inte tagit bort hela roten eller nåt. Eller att fyllningen glidit ut en bit eller nåt sånt. Störigt! Tanden är ju död så den ska ju fan inte göra ont! Har en tid hos tandhygienist 7/11 så jag funderar på att vänta eller om jag behöver boka en tid innan dess. Jag vill ju inte leva på tuggummi och ipren! Vi får se. Är det någon som har nåt husmorstips ang värkande rotfyllningar så tar jag tacksamt emot detta!

Nu är det lunch och packning som gäller. Hoppas på en lugn kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards