Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av Batman - 12 oktober 2016 13:41

Hehe, alltså vilket totalt rookiemisstag jag gjorde idag. Och jag visste om det redan från början. Började med att springa 3 km i hyfsat tempo och sen köra slut på mig själv med hiit. Sen lullade jag i väg till vikterna *emoji som slår sig för pannan*. Hur tror ni det gick? Juuuust precis! Det var ju noll ork kvar! I vanliga fall kör jag alltid styrk först, cardio sen, särskilt om det är högintensivt. Av föregående anledning. Finns ju många som hävdar att en inte ens ska köra styrka och cardio på samma dag. Men det fixar inte jag. Jag tycker för mycket om pulshöjningen för att avstå den! För mig handlar träning om lust och endorfiner, det ska vara roligt och inget måste.
Nåväl, tillbaka till dagens träning. det slog väl slint nånstans i hjärnan och jag gjorde som jag gjorde... Kunde ändå öka vikten i bicepscurlsen i kabelmaskinen! Det var både överraskande och glädjande. Har mest kört supersets med lite lägre vikter för att orka hålla upp till 5 set (x 2 alltså) utan någon närmare vila. Idag ville jag köra lite gammaldags med färre reps och tyngre vikter.
Kände mig så ful idag. Rund och degig utan form. Kände mig rätt fin och på alerten förut idag, men så tog jag ett par selfies bland vikterna och tyckte jag såg så ful ut! Ni vet hur det är? Har vi inte alla såna dagar? Särskilt vi tjejer och killar som fortfarande bär med oss ärr från tider med självförakt och ätstörningar. Det ramlar bara över en. Min första tanke var att jag skulle rusa hem, ta av mig kläderna och ställa mig på vågen. Väger jag mer än vad jag "får" så måste jag göra upp en plan för allt jag absolut inte får äta och sen springa milen innan jobbet imorgon för att straffa mig själv. Känner ni igen er? Jag lade iafl band på mig själv, åkte hem och käkade lunch. Hälsa handlar faktiskt inte bara om god kondition, thight kropp och clean eating. Hälsa är i allra högsta grad välbefinnande också. Om att vara lycklig, gilla sig själv och även ge själen bra näring och motion. Jag väger mig 1 gång i veckan, vilket egentligen också det är för mycket. Bättre än flera gånger om dagen! Det har funnits tillfällen jag vägt mig säkert 50 gånger på en dag. Jag går på vågen, jag går ner. Jag går på vågen. Jag går ner. Som om dom där jävla digitala siffrorna mirakulöst skulle ändra sig och visa helt andra! Idiotiskt. Aldrig mer.

Nä. Den mindre smickrande minen till trots... Det är inget fel på den kroppen. Det är bara välbefinnandet som har en dålig dag och behöver näring!

Har ni tränar nåt idag?

Av Batman - 12 oktober 2016 10:24

En härlig pw imorse. Alltså. Jag gillar verkligen höst! Inte lika mycket som sommaren, men mycket. Dagens promme var så där mysig ni vet. Med sprakande färger, frisk luft och den där doften som bara kommer med hösten.
Skönt också att jag kan komma igång igen. En runda till gymmet innan jobbet får det också bli. Jag är inte lika fullsmockad med energi som jag så kavat tänkte att jag skulle vara, men tillräckligt för att tro att jag kommer vara nöjd efter gymmandet. Vi får se ;)
På fredag när jag äntligen får påbörja ledig helg (jobbat de föregående 3) tänker jag megapyssla med höstarrangemang med en massa ljung och kål. Ta fram alla ljus och göra inför- halloween-mysigt. Ska bara överleva 2 kvällar på jobbet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards