Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

Beaka The inner beauty, eller vad de säger.

Av Batman - 12 oktober 2016 13:41

Hehe, alltså vilket totalt rookiemisstag jag gjorde idag. Och jag visste om det redan från början. Började med att springa 3 km i hyfsat tempo och sen köra slut på mig själv med hiit. Sen lullade jag i väg till vikterna *emoji som slår sig för pannan*. Hur tror ni det gick? Juuuust precis! Det var ju noll ork kvar! I vanliga fall kör jag alltid styrk först, cardio sen, särskilt om det är högintensivt. Av föregående anledning. Finns ju många som hävdar att en inte ens ska köra styrka och cardio på samma dag. Men det fixar inte jag. Jag tycker för mycket om pulshöjningen för att avstå den! För mig handlar träning om lust och endorfiner, det ska vara roligt och inget måste.
Nåväl, tillbaka till dagens träning. det slog väl slint nånstans i hjärnan och jag gjorde som jag gjorde... Kunde ändå öka vikten i bicepscurlsen i kabelmaskinen! Det var både överraskande och glädjande. Har mest kört supersets med lite lägre vikter för att orka hålla upp till 5 set (x 2 alltså) utan någon närmare vila. Idag ville jag köra lite gammaldags med färre reps och tyngre vikter.
Kände mig så ful idag. Rund och degig utan form. Kände mig rätt fin och på alerten förut idag, men så tog jag ett par selfies bland vikterna och tyckte jag såg så ful ut! Ni vet hur det är? Har vi inte alla såna dagar? Särskilt vi tjejer och killar som fortfarande bär med oss ärr från tider med självförakt och ätstörningar. Det ramlar bara över en. Min första tanke var att jag skulle rusa hem, ta av mig kläderna och ställa mig på vågen. Väger jag mer än vad jag "får" så måste jag göra upp en plan för allt jag absolut inte får äta och sen springa milen innan jobbet imorgon för att straffa mig själv. Känner ni igen er? Jag lade iafl band på mig själv, åkte hem och käkade lunch. Hälsa handlar faktiskt inte bara om god kondition, thight kropp och clean eating. Hälsa är i allra högsta grad välbefinnande också. Om att vara lycklig, gilla sig själv och även ge själen bra näring och motion. Jag väger mig 1 gång i veckan, vilket egentligen också det är för mycket. Bättre än flera gånger om dagen! Det har funnits tillfällen jag vägt mig säkert 50 gånger på en dag. Jag går på vågen, jag går ner. Jag går på vågen. Jag går ner. Som om dom där jävla digitala siffrorna mirakulöst skulle ändra sig och visa helt andra! Idiotiskt. Aldrig mer.

Nä. Den mindre smickrande minen till trots... Det är inget fel på den kroppen. Det är bara välbefinnandet som har en dålig dag och behöver näring!

Har ni tränar nåt idag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Batman - 12 februari 2017 15:06

Herregud! Ska det aldrig vända?! När jag tänkte att nu... Nu är jag på väg upp på banan igen så fick jag vinterkräksjukan. Fy fan vad dåligt jag mått! Jag är helt slut. Nu bara MÅSTE saker och ting vända? Och den där jävla bilen... Nä, den funkar...

Av Batman - 11 februari 2017 11:22

Kom igång så jävla bra med träningen! Och då får jag influensan.... Sen blev issy magsjuk igår natt och spydde och spydde och SPYDDE. Idag känner jag att jag nog klarar av en promenad. Helst skulle jag vilja göra det precis just nu när solen skiner o...

Av Batman - 3 februari 2017 21:34

Sjukskriven idag tom 12/2. Stress och sömnbrist. Kom inte upp ur sängen i måndags eller tisdags. I onsdags tog jag 2 halvdana löprundor, gårdagen minns jag inte och idag har jag alltså fått sjukskrivning. Bröt ihop, herr sambo fick ringa till min che...

Av Batman - 30 januari 2017 08:31


Brrrr! Vaknade upp till 14,6 grader i huset. Trodde jag skulle få en freezing hjärtinfarkt! Efter lite pillande på värmepannan och en laddning ved i köksspisen så har det lyckats krypa upp till 20. Gabriel och jag gick upp, käkade frukost och sen g...

Av Batman - 28 januari 2017 17:15


Efter en vecka av grav hypokondri så tror jag att jag att jag är på bättringsvägen. Jag har nog ingen cancer, depression, sköldkörtelsjukdom, blödande tarm eller något annat. Möjligtvis järnbrist, men det har jag köpt blutsaft för. Det där med hypo...

Ovido - Quiz & Flashcards