Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Batman - 18 oktober 2016 12:48

Idag ömkar jag mig själv. Har sovit dåligt de senaste nätterna. Det beror på mens från helvetet. Ryggslutet gör ont, magen är svullen och ömmar. Oändliga toabesök i tid och otid vilket iofs känns bra för att vätskan lämnar kroppen.
Nåväl. Min son och jag ska ut och springa när han kommer hem från skolan. 2,5an, på hans eget initiativ. Hade egentligen velat springa 5, men det tror jag inte gejbelicious orkar och jag tackar och tar emot sällskap. Plus att det är kul att han vill ut och springa och det ska absolut uppmuntras tycker jag! Sen kommer jag köra ett tabatapass hemma. Hade egentligen velat gå till gymmet, men jag hinner inte idag.

Borde också ta en promme nu efter lunch, men issy var så himla febrig igårkväll så jag vet inte hur bra det är att ta med henne ut i höstrusket. Hon är pigg just nu, men jag tycker det är svårt att avgöra. Frisk luft är ju aldrig fel, men en grinig 2,5 åring är inte direkt kul eller bra för blodtrycket. Svåra beslut... ?

Ikväll blir det iafl tv-mys för hela slanten! Veckans brott har börjat och så är det sista delen av fångade! Härligt. Lite mer motiverande att städa och görs mysigt i vardagsrummet. Tv-mys i oktober i ett rum som luktar gott med levande ljus är ju liksom top notch!

Av Batman - 18 oktober 2016 08:27

De finns överallt. De idioter som inte kan visa hänsyn till sina medmänniskor, som är så fulla av sina egon att de inte bryr sig om någon annan drabbas. Som idioten på zumban. Gång på gång envisas hon med att ställa sig längst fram och sen pressa sig bakåt och stöta bort den som står bakom henne. För helvete!!! Stå längst fram då! Pressa inte bakåt mot mitten. Framförallt! Bli inte sur, ge inte dödande blickar eller prata skit sen när personen bakom tröttnar och mitt i låten ställer sig framför. I det här caset... Moi! ;) men jag var faktisk tvungen. Jag måste ju också få se dansledaren, och inte minst måste jag få plats! Och även om vissa tror det, så är faktiskt inte golven graverade med namn.... Jag får stå preciiiis vart jag vill. Jag stör mig så på den här människan. Taskig attityd, onödiga och dryga kommentarer, störig och jävlig. Varje jävla gång. Ett praktexempel hur en inte ska bete sig.

Jag fattar inte hur svårt det ska vara att visa hyfs. Varför är det så svårt för vissa att vara trevliga? Både direkt och indirekt? Som att utan anledning alltid komma sent. Som att sitta och föra en smskonversation under ett möte. Jag hade en kompis en gång som gång på gång svarade svarade i telefon och förde ett helt samtal med en annan kompis om allt och inget medan vi umgicks. Som satt och smsade med andra medan jag berättade något och kunde säga "vad sa du?" när hon behagade att lyssna mellan smsutväxlingen. Jag pratar inte om viktiga samtal eller sms, det är självklart okej. "ursäkta, jag måste svara på det här, det är viktigt" är helt godtagbart. Men det är inte okej att prata om hur helgen varit eller vad de åt för lunch igår när jag sitter där. Jag tycker faktiskt inte det! Den här kompisen hade dessutom mage att säga "du vet hur jag är med telefoner..." när jag försökte få tag i personen och den frekvent sket i att svara. Eh, nä. Jag vet uppenbarligen inte hur du är med telefoner. Däremot vet jag hur du är mot mig. Hänsynslös. Vi umgås såklart inte idag. Jag slutade höra av mig, eftersom jag tröttnade på att alltid vara den som såg till att hålla vänskapen vid liv och var uppenbarligen inte saknad eftersom den andra personen aldrig heller hörde av sig.
Idag är jag glad att vi inte umgås mer. Jag kan nämligen inte ha energitjuvar i mitt liv, jag vägrar. Mitt liv är så pass viktigt för mig att jag inte har lust att slösa dyrbar tid på människor som är nonchalanta mot mig. Men då var jag givetvis en aning brydd och kände mig utnyttjad. Det var så enkelt att kasta bort mig alltså? Fult att göra slut på en vänskap på det sättet. Jag som ställde in hela nyårsplanerna för att trösta henne. Jag som lånade ut min bil veckor i taget för att hon skulle kunna ta sig till jobbet. För vadå? Precis. Ingenting. Det låter bittert, jag vet det. Men sanningen är att jag inte saknar henne ett dugg. Jag statuerar ett exempel.

Och vi som faktiskt har god uppfostran. Vi ska inte stå ut med dessa pantade idioter. Vi ska inte ta nån skit. Vi har all rätt i världen att sätta ner foten, för vi har också rätt att få finnas. Punkt.

Ovido - Quiz & Flashcards