Direktlänk till inlägg 25 oktober 2016

Dag 6.

Av Batman - 25 oktober 2016 22:16

Shiiiit, vad bra jag är. Först och främst; som ni ser så sprang jag 6 km på en helt okej tid. Ett personbästa där också, på den distansen! Dock tycker jag det är skillnad på löpbandet och utomhus, så får jag sämre tid på en utomhusrunda så kommer jag ändå räkna det som bättre. Anyway... Jag avslutade med ett superjobbigt hiit. Och innan jag entrade löpbandet så tog jag mig en svängom i repan. Hela passet tog 1 timme och 20 min och jag brände av hela 800 kalorier! För japp! Jag köpte pulsband, myzone, som tydligen ska vara 99,4% korrekt. Hur en nu kommit fram till den siffran... Meeeen.... Jag väljer att tro på det. Kul grej! Jag kommer garanterat bli beroende av detta pulsband och app! Och 850 spänn... Vad gör det i längden! Får väl se det som en för tidig julklapp till mig själv.

Och nu då? Nu sitter jag nytvagad i pyjamas, knaprar på en majskaka och kollar på skittv. Varvar ner innan sänggående liksom. Alla andra har gått och lagt sig, veklingar. Det där med familjeliv, så underbart på många sätt. Men också så krävande. Den där lilla resan till Malmö sätter jag mycket hopp till. Att det ska ge lite glöd och nostalgi från tiden då vi var unga och barnlösa. Kent är ju för mig tonår, ungdom och känslostormar. Kent har funnits där i motgångar och framgångar. För mig är Kent... Kent. Och F gick från en avsky till att förstå briljansen ;) och Kent har funnits där för oss också. I sovrummet när vi under sena nätter legat nakna och pratat om framtiden och livet i stort. När vi tröstat varandra och när vi skrattat ihop. Vi har så många fina minnen! Det gäller bara att hitta tillbaka dit i djungeln av jobb, föräldramöten, disk och veckohandling. Det kanske är jag som har för höga krav. Kanske. Men jag vill känna pirret där bland matrester och snoriga barnnäsor. Jag har en så fin man i mitt liv, med massor av värme och kärlek inom sig. Vi måste lära oss att möta varandra igen. Där vi är liksom. Så. Tripp till Malmö. Bra grej!

Det låter ju som om det är världens problem! Riktigt så illa är det inte. Det är inte aktuellt med en separation ;) det behövs bara lite äventyr!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Batman - 12 februari 2017 15:06

Herregud! Ska det aldrig vända?! När jag tänkte att nu... Nu är jag på väg upp på banan igen så fick jag vinterkräksjukan. Fy fan vad dåligt jag mått! Jag är helt slut. Nu bara MÅSTE saker och ting vända? Och den där jävla bilen... Nä, den funkar...

Av Batman - 11 februari 2017 11:22

Kom igång så jävla bra med träningen! Och då får jag influensan.... Sen blev issy magsjuk igår natt och spydde och spydde och SPYDDE. Idag känner jag att jag nog klarar av en promenad. Helst skulle jag vilja göra det precis just nu när solen skiner o...

Av Batman - 3 februari 2017 21:34

Sjukskriven idag tom 12/2. Stress och sömnbrist. Kom inte upp ur sängen i måndags eller tisdags. I onsdags tog jag 2 halvdana löprundor, gårdagen minns jag inte och idag har jag alltså fått sjukskrivning. Bröt ihop, herr sambo fick ringa till min che...

Av Batman - 30 januari 2017 08:31


Brrrr! Vaknade upp till 14,6 grader i huset. Trodde jag skulle få en freezing hjärtinfarkt! Efter lite pillande på värmepannan och en laddning ved i köksspisen så har det lyckats krypa upp till 20. Gabriel och jag gick upp, käkade frukost och sen g...

Av Batman - 28 januari 2017 17:15


Efter en vecka av grav hypokondri så tror jag att jag att jag är på bättringsvägen. Jag har nog ingen cancer, depression, sköldkörtelsjukdom, blödande tarm eller något annat. Möjligtvis järnbrist, men det har jag köpt blutsaft för. Det där med hypo...

Ovido - Quiz & Flashcards