Alla inlägg den 10 november 2015

Av Batman - 10 november 2015 19:56

Herregud vad sliten jag är! 9 jobbpass på raken, blandat nätter, dagar och kvällar har satt sina spår. Jag har knappt tränat öht och ätit hur kasst som helst. Hamnat i "äta knappt nånting för att sedan sockercrava och slafsa i mig rester"-träsket. Frukost hinner jag äta först vid halv elva- elva, lunch halv 2 och sen kommer jag hem vid fem och är så satans hungrig. Utan att tänka mig för har jag kastar i mig choklad och skrapat ungarnas tallrikar. Naturligtvis har jag på språng fått i mig nåt digestive och varvar kaffekopparna med lite varm choklad.

När jag kommer hem är jag helt färdig och väljer att spendera de få timmar i vaket tillstånd jag har kvar av dagen tillsammans med mina barn.

Idag har jag dock tagit en miniworkout på sjukhusets lilla gym. 30 min blandat med lutning och löpning på bandet, sen 25 min lite blandat, lättare träning överkropp. Väljer att tänka att nånting är bättre än ingenting.

Känner mig alltså supersvullen, ur form och inte det minsta pigg. Men! Imorgon nya tag. Är ledig ganska många dagar nu så jag ska verkligen skärpa till mig. Back on track! Denna tillfälliga svacka får helt enkelt gå till historien och nygamla vanor återupptas. Inga mer koppar choklad på jobbet framöver!

Ovido - Quiz & Flashcards