Alla inlägg den 16 november 2015

Av Batman - 16 november 2015 12:57

En ordentlig promme med doggsen, dock ingen pw, långt ifrån eftersom det ska nosas, krånglas och skvättas. Men doggarna är nöjda och glada så! Min hals har redan blivit bättre så jag hade kanske kunnat träna trots allt. Äh, ladda för imorn istället! Det blir prima! Kanske tar mig ett litet pass på sjukhusets eminenta gymlokal ;)
Nu har jag iafl ätit en lunch och har krupit upp i soffan med en rejäl kopp te istället för det vanliga kaffet.

Riktig myskänsla så det känns ju sådäääär motiverande att åka och jobba om drygt en timme...

Det där med motivation har jag tänkt på en del, hur en ska lyckas hålla den uppe, vad som driver och vad som gör att en håller fokus. Min motivation åker berg-och-dalbana nästan hela tiden nämligen, vilket är mänskligt! Men för att hålla sig på spåret iafl och inte krascha i nån buske så tror jag delmål fram till slutmålet är en bra regel. Gör resan enklare och roligare. Går dessutom att applicera på typ allt! Synd att det inte funkar på mitt yrke. Är ju inte så lätt att klättra som syrra direkt... Men i träning, mindfulness och hålla fokus på kosten. Ett mål jag har är att klara chins. Det ska jag fan ha som ett delmål!

Av Batman - 16 november 2015 08:31

Kan ju knappast vara unik med den rubriksättningen :)
Igår var det återigen lite tidsnöd på gymmet eftersom herr sambo skulle byta däck på ena bilen och fixa annat, men det märktes att jag var kolhydratsladdad till tusen av allt göttigt från helgen för wow vad bra det gick! Tyvärr har jag vaknat med halsont så det blir nog inget gymmande för mig idag. Trist, men vi får se vart det tar vägen. Tar mig en liten rejälare promme med doggsen istället. Min träning är i en liten svacka. Men, men, det hör ju tyvärr till, det där med svackor. En tröst är att även toppar hör till! Tänker att det nog vänder snart, halsont kan jag inte ha för alltid och lite ofrivillig vila gör säkert under för motivation och vilja när det är dags igen. Måste bara få lite rutiner i tillvaron så kommer säkert tidsaspektet och allt det där också hamna på plats! Igår gick det som sagt var super på gymmet så det är säkert bara att plocka upp där jag var :) Herregud så positiv en kan vara då!

Nä, nu är det dags för mig att foodpreppa matlådor, plocka undan och fixa lite innan det är dags att lämna fröken på dagis!

Ovido - Quiz & Flashcards