Alla inlägg den 14 november 2015

Av Batman - 14 november 2015 10:58

Visst är det härligt med lördag ändå? Särskilt om en får vara ledig! Nästa lördag råkar jag jobba så jag får passa på att njuta lite extra den här :) 


Grabbzen är på handbollsturneering så jag och lillvärsting håller ställningarna hemma. Hon ser på fåret shaun och jag missbrukar kaffe och kollar instagram. Tycker det är lite sorgligt med alla människor som lägger upp före och efterbilder på sig själva och som signalerar att det bara är slimmad och solbränd som gäller. Särskilt eftersom förebilden ofta visar en person som redan ser hälsosam och väldigt attraktiv ut. Jag tycker det är alla människors rätt att få se ut precis som dom vill! Jag bara tycker att det är synd att taggar som aldrigklar existerar. Som om vi aldrig kan få vara nöjda, för vi ska alltid förbättra oss än lite mer. Livsmedel förbjuds och OFTA ser jag kommentarer på bilder där ett sk cheatmeal visas upp som lyder "belöna dig inte med mat,du är ingen hund!". Visst förstår jag att innebörden mer är: fokusera inte så mycket på mat, köp nåt snyggt istället. Men... Belöna dig inte med mat... Visst klingar det rätt illa? Som om du aldrig nånsin ska få käka pommes fast att det är det godaste du vet! Jag tror stenhårt på formeln kalori in, kalori ut och precis så enkelt är det! Givetvis är det bättre för kroppen att äta 500 kcal MAT än 500kcal godis, men ett cheatmeal kan väl vara helt okej liksom. Carina Isaksson sa för ett tag sen att det inte är snällt mot sig själv att vara stenhård vad gäller diet. Om hon nån gång vill unna sig lite extra så gör hon det så länge hon håller sig under sin strikta kcalgräns. Många fitnesstjejer plågar sig själva med att vara extremt stränga mot sig själva under en diet för att sedan vräka i sig en hel kladdkaka efter tävling och så är karusellen igång och det överäts tills personen i fråga gått upp 5kg på en vecka. Är en lite snäll mot sig själv IBLAND slipper en det där socketcravingen som inte går att stoppa. Tror det ligger mycket i den där 90/10-principen som betyder att det går så himla mycket lättare att sköta sig 90% om en ger lite utrymme till 10%. Särskilt om en tittar på det stora hela och ska göra livsstilsförändring och inte bara följa en kort diet. Risken för matångest borde minska betydligt om inte annat. 

Nåja. Jag kastar väl lite sten i glashus eftersom jag just precis för tillfället strävar efter en thightare kropp som jag inte har några problem med att flasha upp. Min poäng är att jag är vacker och lycklig just nu! Jag blir inte lyckligare av att gå ner lite i vikt och få synligare muskler. Jag bara vill det för jag är ytlig, fåfäng och lite bekräftelsesökande. Jag och mer eller mindre alla andra som håller på med samma sak, det är bara det att det sitter långt inne att erkänna för den stora massan ;) 


Nä, nu ska jag ta mig en köpp av det svarta guldet igen och sen göra nån nytta utanför soffan istället!

 

Ovido - Quiz & Flashcards