Alla inlägg den 20 oktober 2015

...

Av Batman - 20 oktober 2015 16:49

God morgon eller god eftermiddag, hur en nu ser på det. Har varit vaken en stund och är såååå trött!

Hehe! Inte mycket för världen! Nåja... Jag har nästan bestämt mig för att gå på nattmötet, så det blir ingen träning idag. Det får bli så. Doggarna är rastlösa och behöver komma ut ordentligt och jag hinner inte både mos på gymmet och promenad med värstingpatrullen. Prioriteringar!
Lika bra att sätta fart, så den här dagen tar slut nån gång!

Av Batman - 20 oktober 2015 11:00

Jag äääälskar indisk mat! Och jag ääääälskar sötpotatis. Så en kombo av detta är ju helt awesome!


Sötpotatisen:
En mindre sötpotatis med skal på
2 msk lättkvarg
1 tsk honung
1 tsk kanel

Garam masalakräm:
100 g färdiglagad kycklingfilé eller för all del qourn.
1 hackad röd paprika
3 skivade champinjoner
125 g turkisk lättyoghurt
2 tsk Santa Maria garam masala kryddmix
1 msk tomatpuré
1 msk soja
salt/peppar

Sätt ugnen på 225 grader och gör några hål i potatisen. Baka i ca 30-40 min. Eller kör fuskvarianten och baka i micron.
Fräs paprika och champinjon i en stekpanna. Skär kycklingen i mindre bitar och tillsätt den till stekpannan. Blanda yoghurten med kryddor, tomatpuré och soja och häll det i pannan. Låt blandningen sjuda nån minut.
När potatisen svalnat lite:
Skär ett snitt i mitten av potatisen. Skopa ut innehållet i en skål och ha i kesella, honung och kanel. Mosa ihop och fyll sedan skalet med blandningen. Servera med garam masalakrämen. Så sjukt gott!

 


Av Batman - 20 oktober 2015 01:55

Sitter på jobbet. Och jag behöver väl inte ens nämna min hemlängtan?

Lite finnig och skev. Snart halvtid! Det gjorde ont i hjärtat att lämna min familj igårkväll. Särskilt min förstfödde som mår så dåligt. Min lille sötegris. Tur att han har sin nannydog hos sig!

Eller ja... Bruno tycker det är tur. Gabriel att det är sådäääär att ha en 18 kg klump klängandes på sig ;)
Stackarn. Han var riktigt, riktigt risig och han brukar aldrig vara så stilla.

Annars då? Jo, det går segt, snart halvtid. Sen lite ledigt innan helgjobb. Nästa vecka blir inte långledigt som det brukat utan då börjar allvaret på sjukhuset och veckan därefter blir vidrig... Men jag får skylla mig själv som gick md på det. Dessutom kommer v 46 och 47 vara riktigt soft. Äh. Det blir bra! Det är bara 2 veckor, sen lugnat det sig.
Nä, nu ska jag ta min ångestfyllda uppenbarelse och jobba lite. Eller skriva listor på saker... Vi får se!

Ovido - Quiz & Flashcards