Alla inlägg under oktober 2015

Av Batman - 15 oktober 2015 09:27

Nu jävlar serrni! Nu taggar jag ett grymt benpass ala wolverine!

Sov som en prinsessa (fast jag hade nog behövt en timme till... Eller 2) inatt och känner mig taggad som satan att ge järnet!
När tycker ni det är optimalt att träna annars? Jag älskar förmiddagsträning. Tycker att det är då jag är som piggast och orkar mest. Idag är jag således nöjd med att ha fixat barnvakt och kan ta god tid på mig utan att behöva stressa innan lunch.
Nåväl vänner! Nu tar vi tag i den här torsdagen och gör det bästa av den! :)

Av Batman - 14 oktober 2015 21:06

 


Var så satans trött när jag var tvungen att gå upp! Plågsamt! Dessutom mensig, ful och med ansiktet fullt av blemmor. Uh! En sån dag ni vet... Fick jag för att jag var så jävla positiv i förra inlägget ... Sen ht det mesta bara gått fel! Efter en eftermiddag ful av frustration och misstag så drog jag till gymmet. Inget boobiepass utan armar och axlar. Hatar att träna axlar! Min svaga punkt. Är så satans svag i  axlarna vilket gör att motivationen att träna dom inte är på topp. MEN! lite jävlar anamma och full i fan så blev det ett riktigt bra pass! Brände och sved men jag stod ut! Inte ens den fylla uppsynen i spegeln fick mig att tänka; äh jag skiter i det. Kan jag gott klappa mig på axeln som ömmanr :) armarna fick sitt också ska ni veta! Tur att jag kan vara nöjd över något denna väldigt dåliga dag. 

Nä Nu lite soffmys med doggsen innan jag tar min trötta uppenbarelse och säger mig i säng. Imorn förmiddagsträning, matshopping och göra mitt bästa för att se vardagschick ut! 

 

Pöss kompisar! Unna er en superb kväll :)

Av Batman - 14 oktober 2015 02:08

Känns som om allt liksom faller på plats och löser sig. Inga bakslag, allt rullar! Firade detta med att köpa en ny mobbe så jag slipper min pissiga iPhone. Den ska min lillkille få i julklapp istället :) maha... En 8-åring med iPhone tänker ni. M, men det är en 4s (dvs numera lågpris), rätt ny och nu när han är så stor så är det skönt att kunna nå honom. Jaja! Så är det. Ett besök på gekås i november med bästisen väntar också. Ska köpa en massa pynt till hemmet, julklappar och vinterkläder. Kul! Kanske inte att trängas med en massa folk, men att få umgås lite på tu man hand. Gör vi för sällan numera.
Iafl. Nu är jag återigen på jobbet och vågar knappt andas om att den här natten är lugn för då slutar det väl med kaos. Längtar, som precis alltid, hem till mina kottar.

Mina guldklimpar! Till helgen ska vi mysa å det mysigaste :) film i mängder bland filtar och kuddar! En och annan höstpromenad också. Tänker att min lillkille och jag ska fixa lite med att plantera nåt roligt höstarrangemang med halloweentema. Blir nog kul!

funderar också på träningsupplägget för veckan och har kommit fram till följande:
Måndag: blev som bekant rygg
Tisdag: vila
Onsdag: bröst och eventuellt armar
Torsdag: ben
Fredag: axlar och armar
Lördag: intervallträning
Söndag: ben
Tror det blir bra! Känner mig supertaggad! Gains here I come!

Annars har jag inte så mycket planer för veckan. Måste skicka in lite papper till nya jobbet, åka och halvt om halvt storhandla. Halvhandla liksom. Måste kolla över nån dag som jag kan klippa mig också. Måste skaffa en frisyr!

Pöss hejje!

Av Batman - 13 oktober 2015 11:00

Många som vill gå ner i vikt rasar ju som bekant den första tiden för att sedan börja stanna av för att till sist inte gå ner alls. detta kallas i dagligt tal för platå. Men... Är det verkligen en platå? Är kroppen så smart att den, trots kaloriunderskott sänker organens prestationer och "spar på enegi" som det så fint heter. Vet ni... Jag köper inte det. Folk glömmer ofta att när de går ner i vikt, behövs mindre kalorier. Mindre massa, mindre energi för att föra massan framåt, det är fysik vi fick lära oss på högstadiet, eller hur? ;) Kanske är det så att de kalorier du äter numera matchar din nuvarande vikt? En annan aspekt är givetvis också från andra hållet. En mindre kropp bränner också mindre kalorier än en stor kropp. Givetvis får vi i detta resonomang ta in eventuell ökad muskelmassa i beräkningen, men folk som vill gå ner i vikt tänker i första läger inte på att bygga muskler. Muskler väger dessutom så visst! Platån kan ha ett litet samband med muskelökning. MEN! Överskatta inte muskeluppbygget! SÅ mycket muskelmassa i kg som många ofta tror ökar vi INTE.Och de där supersnygga människorna med magrutor och hela köret har låg fettprocent, det är därför det syns så fint :) Magrutor har vi allihopa!Och som sagt så vill jag återigen poängtera att jag med detta inlägg riktar mig till dom som vill gå ner i vikt, ICKE dom som bygger.


Vart var jag nu? Testa att minska på kalorierna och öka träningen. Kanske trist men det är så det är. Kanske även testa ett nytt kostupplägg? Skita i gluten som jag högst personligen tror stenhårt på inte alls är bra för oss. Kanske ska vi vara lite hårdare mot oss själva i det där fuskandet? För visst är det så att vi ofta underskattar hur mycket vi egentligen får i oss. Jag själv sköter kosten ypperligt! Vad gäller mat... Det där med att ääääh... EN liten godis kan väl knappast skada. Men jo. Självklart bidrar det till att jag inte går ner. Inte särskilt fort iafl.

Kanske är det också som så att du egentligen har kommit dit du ska? Du kanske fortfarande tror att tjejer ska väga 50 kg trots att de är över 160? Jag själv är 169 cm lång och väger ca 62 kg. Jag tycker jag är rätt smal. Inte mager men jag drar 27" i jeans och 36 i kläder generellt. Väger jag 57 som är min lägsta vikt så ser jag mager ut. Och då är jag ändå en hel del kg ifrån ett osunt lågt bmi. Vi är ju alla olika. Vikt ÄR faktiskt bara en siffra. Kanske känslan ska få gå före vikten? Jag har det senaste känt mig rätt platt, rätt snygg faktiskt. Dock vill inte siffrorna på vågen hålla med mig om detta. Måhända att jag byggt lite muskler som mycket riktigt väger mer än fett, och jo... Det har blivit lite mycket choklad det senaste... En fuskdag har visst blivit hela helgen... (Skärpning fröken! Inget socker ALLS! dock är en ju inte mer än människa...). Är det kanske så för dig med?  Är du riktigt, riktgt ärlig mot dig själv? Räknade du verkligen med den där extra knäckemackan i din dagliga kaloriräkning? Många har nämligen inte den blekaste aning om hur mycket de VERKLIGEN får i sig

Mitt råd; Köp en våg, läs hur mycket kalorier olika livsmedel innehåller och skaffa en app som hjälper dig räkna. Lifesum tex. Gratis! Öka på träningen. Spring 6 km istället för 5. Prova ett par brallor, kanske sitter dom som en dröm, trots att vågen inte rört sig alls. Fattar ni? Det där med vikt är inte så jävla enkelt, och framförallt bidrar det till att vi sababr vår syn på oss själva för vi blir så satans blinda och TROR så jäkla mycket. Vi TROR att vi ska bli så lyckliga av att väga mindre. Njaaaa på det!


#Kost #hälsa #älskadigsjälv

Av Batman - 13 oktober 2015 00:21

Jobb nu igen... Det är lite besvärligt faktiskt. Det är tack och lov inte många pass kvar nu. Jag längtar så efter en normal dygnsrytm! Slippa känna den helt störda känslan att kroppen sover medan hjärnan är vaken. Bara det att minnet är helt borta runt 2 på natten. Alltså... För alla, inte bara för mig. Hormoner och allt det där. Längtar efter att ha en riktig sömn, inte den en har på dagen. Jag skulle behöva sova i ett dygn. Verkligen få sova!
Sen är det lite annat som gör att jobbet är ganska besvärligt. Vad det är vill jag inte gå in på just nu.

Nä. Nu ska jag ta en kvargpaus och lida ut den här natten. Längtar hem som fasiken i vanlig ordning. Längtar efter helgen igen! Åh! Jag ska vara mitt bästa flickväns-jag då! Jag ska VERKLIGEN anstränga mig. Jag har varit så satans grinig och trött det senaste att jag är rätt trött på mig själv. Skärpning, fröken!

Jaja... Snart jag och kreaturen i sängen... Bara stå ut... Bara stå ut...

Av Batman - 12 oktober 2015 12:56

Åh fy fan vad slut jag är! 40 min på löpbandet med grym lutning. Svetten fullkomligt forsade från mig! Pju vad jobbigt det var.

Jag vet att det går väldigt delade meningar om cardio, där de flesta som vill bygga skyr löpband och crosstrainer som pesten. Ofta är resonemanget att det bryter ner snarare än bygger. För min del så måste jag ha cardio med i träningen. Varför? Av den enklaste anledningen av dom alla; för att jag vill. Jag får endorfinkickar, känner mig stark och snabb och framförallt GILLAR jag det. En ska aldrig säga aldrig, men just nu vill jag inte offra cardion för att få bättre resultat vad gäller bygget. Dessutom tycker jag att jag nått fina resultat i muskelbygget ändå :) jag orkar mer för nästan varje pass (självklart har jg dåliga dagsformer då det kanske inte går så jäkla bra men på det stora hela) och idag reflekterade jag över att det faktiskt syns!

Japp! En liten, liten bula som faktiskt inte fanns där alls för en månad sen :)
Jag är faktiskt nöjd över mina prestationer, även om internet vimlar av tjejer som är betydligt mer vältränade och tighta än vad jag är. Men vet ni? Det skiter jag i. För jag tränar för MIN utveckling och för MINA mål och utefter MINA förutsättningar. Dessutom är jag av den typen att skulle jag gå och jämföra mig själv med andra så skulle jag bli deppig och tappa all självförtroende jag byggt upp i gymmet, tänka att nä... Hen är så JÄVLA mycket bättre än mig, jag kan lika gärna lägga ner och skita i det för jag kommer ju aldrig... Och det vägrar jag utsätta mig själv för.

Åh! Efter mina djävulska 40 min blev det lika djävulska 40 min till där ryggen fått jobba minsann. Jag grinade nästan i slutet efter varje set ;) imorn blir det vilodag och nu ska jag slappa resten av dagen innan trökjobb väntar. En promme med doggsen senare men nu ska jag hämta min lilla sötegris, käka lurre och sen spendera några timmar i soffan med mina älsklingar. Perfekt!

Av Batman - 11 oktober 2015 17:03

Började dagen med att hitta min bakfulla sambo på soffan. Han hade kommit hem runt 3 inatt. Hehe! Han mådde sådär :)
Tog med mig min mamma på en förmiddags-pw med doggsen och sen hängde jag lite med låtsaskussen innan jag vräkte i mig kyckling till lunch och gymmade ett riktigt slitigt pass. Var helt själv på gymmet så jag vågade prova sånt som jag är lite osäker på.

Avslutningsvis sprang jag helst sjuka intervaller på bandet. Jag var bara en liten pöl av svett när jag var klar!

Nu, efter en härlig dusch sitter jag och väntar på mat. Fisk och musslor. Yumyum! Känner mig på helt awesome humör. Underbara helg!

Av Batman - 10 oktober 2015 20:39

Min favoritkusin är här och hälsar på. Så himla trevligt! Just nu dricker denna favoritkusin öl med min sambo och jag har tvättäkta tjejkväll med min lillvärsting. Romantisk feelgood-film, kantarellstuvning på toast, Cola, choklad och dillchips. Det är faktiskt rätt skönt att vara ensam lite. Hoppas också lillvärsting somnar snart, så jag kan avnjuta resten av kvällen helt ensam. Jag behöver få vara lite ensam...

Nåja. Jag har tränat ben som tusan idag. HÅRT pass på gymmet. Bränner faktiskt lite i låren redan :)
Körde sprint i massiv lutning på bandet! Det var fan så tungt! Sen ben så det riktigt sved. A, men jag är riktigt nöjd! Hoppas på lite resultat nu bara, otålig som en är! ;)
Näpp! Nu ska fröken gå och lägga sig så jag får soffan för mig själv!

Ovido - Quiz & Flashcards